Стратегічне будівництво першокласної трансєвропейської дороги від Балтики до
Чорного моря активізувалося після поразки Російської імперії в Кримській війні.
Будувалась дорога традиційно. Виймали чорний мул до глини, засипали сірою і
червоною глиною. На глину клали бутове каміння, а по боках дороги — дубові
плахи, щоб дорога не розсувалась. Дорогу, викладену бутовим камінням, місцеві
жителі назвали "гарбузовою". Завершили будувати дорогу в 1861 р. Коли будувалось
Санкт-Иетербурзьке шосе, серед грабарів був і димерчанин Скиба, який при
будівництві мав сторожку і в ній жив.
У кінці 19 ст. на кошти Чернігівського земства відомий російський інженер
Жилинський проводить осушення трубізької заплави для покращення сінокосів.
Вручну копались кілометрові канави, щоб не порушувати природного стоку води.
Жилинський був відомим інженером-меліоратором з осушення Полісся і боліт
Барабинського степу в Сибіру.